Καταρράκτης ‘Μαντάνι του δαίμονα’

Αλλιώς καταρράκτης της Τζούρτζιας.

Κοντά στο χωριό Τζούρτζια (Αγ. Παρασκευή) συναντάμε τον μεγαλύτερο καταρράκτη της περιοχής τον οποίο οι ντόπιοι ονομάζουν “Το μαντάνι του Δαίμονα”. Το ύψος του ξεπερνά τα 15 μέτρα και βρίσκεται σε υψόμετρο 1000 μέτρων. Η προσέγγισή του είναι μια μικρή περιπέτεια!

Εκπληκτικής ομορφιάς περίκλειστη λιμνούλα και το ύψους δεκαέξι μέτρων μαντάνι του δαίμονα, ένας πανέμορφος υποβλητικός καταρράκτης. Και αυτή η διαδρομή γίνεται με πεζοπορία (2 ωρών) που ξεκινά μέσα από την Αγ. Παρασκευή (Τζούρτζια) με σήμανση. Οδικώς όμως (μοτοσυκλέτα ή 4Χ4), παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον αφού διασχίζει αθέατα πυκνά δάση, ποτάμια, σπάνια φυσικά τοπία, γκρεμούς και σάρες.

Οδηγίες διαδρομής  Τζούρτζια – Καταρράκτης (Μαντάνι του δαίμονα)

Αφετηρία της διαδρομής η Τζούρτζια ( Αγ. Παρασκευή ).

Ξεκινάμε την διαδρομή από το ξωκλήσι του Αη Γιώργη. Περνάμε την τσιμεντένια γέφυρα και συνεχίζουμε πάνω σε φαρδύ μονοπάτι δεξιά από το ποτάμι βόρεια του χωριού. Μετά από εύκολη ανάβαση μέσα από πλατάνια διασχίζουμε μεγάλο τμήμα σε λιβάδια με το ποτάμι να βρίσκεται πάντα κάτω αριστερά. Στην απέναντι όχθη του ποταμού βρίσκεται το δάσος Ιτάμου ένα από τα λίγα εναπομείναντα στον Ελλαδικό χώρο.
Τελειώνοντας το τμήμα με τα λιβάδια συναντάμε και πάλι το ποτάμι το οποίο και διασχίζουμε για δεύτερη φορά. Κατόπιν μπορούμε να ακολουθήσουμε 2 διαφορετικές διαδρομές:

1. Στην πρώτη ακολουθούμε ανηφορικό τμήμα μέσα σε έλατα έως το ανώτερο υψομετρικά σημείο της διαδρομής. Το τοπίο αλλάζει σε αλπικό με αραιότερο δάσος και χορτολιβαδικές εκτάσεις. Ήδη το Μαντάνι του δαίμονα αρχίζει και “ακούγεται”. Σε κοντινή απόσταση, καλά κρυμμένος σε συστάδα ελάτων ο πανέμορφος και επιβλητικός καταρράκτης «Μαντάνι του δαίμονα» μας αποκαλύπτεται.
  2. Στην δεύτερη διαδρομή πηγαίνουμε από τις όχθες του ποταμιού μέχρι να συναντήσουμε τον καταρράκτη. Η δεύτερη διαδρομή έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας ενώ απαιτεί και εμπειρία σε ανάλογες δραστηριότητες river trekking.

Και στις δυο περιπτώσεις το θέαμα μας αποζημιώνει. Το κολύμπι στη λιμνούλα που σχηματίζεται στη βάση του είναι ευχάριστη εμπειρία για τους τολμηρούς και όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.